Inilah vitamin yang ibu dan ayah saya amalkan dan mereka sihat

on Saturday 7 October 2017

Salam sejahtera semua pembaca blog saya yang budiman. Saya doakan anda semua dalam keadaan sihat sejahtera bersama keluarga tersayang.

Em...bagi yang masih bujang tanggungjawab tentulah fokus hanya kepada ibu bapa kan. Bagi yang dah berkahwin pula tanggungjawab semakin besar, bukan sahaja kepada suami atau isteri tetapi juga kepada anak-anak serta ibu bapa masing-masing.

Begitu juga dengan diri saya. Setiap bulan saya akan hadiahkan vitamin untuk mak ayah. Tiada apa yang dapat membalas jasa ibu bapa yang telah menjaga dan mendidik saya dari kecil sampai sekarang. Saya punya kerjaya sendiri. Ada duit sendiri. Jadi apa salahnya kita peruntukan sedikit wang untuk belikan vitamin pada mereka. Betul tak?

Inilah vitamin yang ibu dan ayah saya amalkan dan mereka sihat. Syukur segalanya kepada Tuhan. Dialah juga yang menjadi penjaga dan penyembuh mereka. Hah..apakah vitamin tu?

VIVIX
VITALEA
LECITHIN
OSTEMATRIX

Inilah vitamin yang saya belikan untuk ibu dan ayah. Mereka amalkan secara konsisten. KONSISTEN itu sangat penting. Bila makan vitamin SEMULAJADI ni, KESABARAN dan KONSISTEN perlu ada. Kalau tidak, makan seminggu ja dah stop..tapi tidak bagi ibu ayah saya.

Sebenarnya ibu yang akan sediakan vitamin untuk ayah (ayah dah tua dan tidak reti mau makan vitamin sendiri). Saya salute ibu saya. SANGAT KONSISTEN makan vitamin terutamanya VIVIX. Sebab itulah kesihatan mak ayah semakin sihat.

Untuk ibu, masalah gastrik dan pening kepala dah semakin berkurangan. Kalau DAHULU, ibu langsung tidak dapat menjamah makanan masam, pedas..even sayur pun ada sayur yang ibu tidak boleh makan. Asal makan mesti akan pening dan muntah2. Tak boleh bangun dari katil. Kalau bangun muntah lagi. Ni ada kaitan dengan gastrik. Gastrik ibu dah teruk. Jangan kata ibu tak jumpa doktor tau. Dah banyak kali jumpa..dari klinik dekat kampung, ke pekan, ke bandar. Jumpa tabib cina..semua dah ikhtiar. Masih tak ok. Ibu bergantung kepada ubat tahan sakit....

TAPI syukur...dahulu saya pernah bagi ibu saya air campuran vivix simpan dalam botol air ibu sebelum saya balik bertugas ke Sandakan. Ibu bagi feedback yang bagus. Kata ibu, "Dettis, baguslah air yang kamu bagi hari tu. Bagus badan saya rasa" (cakap dalam bahasa ibunda kamilah. Saya tolong translate ja.hehe). Jadi, lepas tu saya belikan sebotol vivix dan sampailah hari ni tetap sediakan vivix untuk ibu.(ada juga ibu berikan vivix pada ayah. Kira dorang berkongsilah tu)..tambah lagi dengan carotomax untuk mata ibu dan ostematrix untuk tulang. Yalah ibu pun dah tua kan. Kalsium makin kurang.

Ayah pula DAHULU ada dan kencing manis(takla tinggi sangat), darah tinggi dan kolesterol. Review doktor..makan ubat hospital..wajib tu..saya sebagai pengedar Shaklee takan biar jakan..saya ada berikan juga vitalea, lecithin untuk ayah..syukur ayah juga makin sihat dan akhirnya saya dapat khabar baru-baru ni bahawa ayah dah bebas semua tu cuma doktor masih berikan ubat darah tinggi pada ayah.

Ni sharing saya tentang vitamin yang ayah makan

Ibu ayah takda wasap tiada message di hp jadi sayala yang sharing sendiri. Kalau tidak boleh juga screenshot conversation kan.hehe..

Carotomax untuk mata ibu


Ostematrix sumber kalsium baik untuk tulang dan juga membantu masalah imsonia ibu

Syukur sangat2 vitamin yang ibu dan ayah saya amalkan telah membantu mereka hidup sihat.

Bagaimana pula dengan ibu ayah anda? Adakah mengalami macam ibu ayah saya? Saya syorkan kepada anda untuk mencuba vitamin Shaklee. Hadiahkan kepada orang tersayang.


Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎ Call/ SMS/WhatsApp/ 
Taip ke 019 8968008
COD Shaklee Bandar Maju, COD Bandar Indah, COD Shaklee Bandar Kim Fung, COD Shaklee Bandar Prima, COD Shaklee IJM, COD Shaklee Bandar Labuk, Shaklee Sandakan, COD Shaklee Taman Sejati Ujana, Shaklee Sabah, Shaklee Malaysia, Pengedar Shaklee Sandakan

EMAIL : dettis2016@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.dettismuslin.blogspot.my

0 comments:

Post a Comment